Met AI besparen we de casemanager 40% zoektijd

Met AI besparen we de casemanager 40% zoektijd

Met AI besparen we de casemanager 40% zoektijd

Hoe kom je als casemanager snel aan relevante informatie die betrouwbaar is

In een proof of concept hebben we deze vraag centraal gesteld, waarbij we de focus hebben gehouden op de optimale ondersteuning voor de casemanager. We hebben bewust ruimte gecreëerd voor de casemanagers om mee te denken, zodat we de zekerheid hadden niet een zoveelste innovatie op te dringen. De casemanagers waren namelijk ‘innovatie moe’, toch niet weer een stuk techniek wat ons werk niet ondersteund maar wel ingevuld moet worden?

Wat we bereikt hebben is een digitale assistent die de casemanager een beeld geeft van het profiel van de client waar deze voor aan de slag moet. In de huidige praktijk betekent dat een keuze maken uit gemiddeld 80 documenten, in de nieuwe situatie krijgt de casemanager een compleet profiel in beeld.

Schrik niet, de rol van AI is in dit geval nog zeer beperkt. Beperkt wil zeggen dat AI het profiel opbouwt maar geen conclusies trekt. Wel wordt netjes aangegeven waar de betreffende informatie vandaag komt, zodat de casemanager door kan klikken naar het juiste document, zodat deze casemanager zelf kan beslissen over de waarde van de gevonden informatie.

Bewust simpel beginnen en toch 40% tijd besparen

Voordat je het weet zie je allemaal mogelijkheden die ‘ook leuk zijn’ en kom je in de verleiding deze ook te gaan onderzoeken. Wij hebben we bewust voor gekozen dit nu nog niet te doen. Laat eerst maar eens kijken of en hoe betrouwbaar de informatie is die we nu naar boven halen. En aangezien het vinden van informatie en overzicht krijgen de meest tijdrovende bezigheid is hebben we hier de focus op gelegd.

Het resultaat is dat de casemanager echt 40% sneller door alle informatie heen komt, waardoor deze veel meer focus kan leggen op de eigen expertise, waarmee de kwaliteit van het werk omhoog gaat.

 

tonabelen

Geef een reactie