In 3 maanden Business Value met Artificial Intelligence?

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.20.1″][et_pb_row _builder_version=”3.20.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.20.1″][et_pb_image src=”https://wizzin.nl/wp-content/uploads/2019/10/Business-Value.jpeg” _builder_version=”3.20.1″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.20.1″]

Geen technologie maar Business Value

Stel: Je bent niet technisch onderlegd, overal om je heen hoor je fantastische verhalen over Artificial Intelligence en dat je daar vandaag mee móet beginnen. Maar je hoort en leest net zoveel negatieve verhalen over privacy, gebrek aan transparantie. En daarmee zal waarschijnlijk de rationele mens in je zeggen: Ik wacht wel even, eerst maar eens zien wat er komt. Je wil tenslotte geen risico lopen met iets wat je niet begrijpt en niets doen is een effectieve houding.

Technisch succes is nog geen toegevoegde waarde 

Het is volkomen logisch dat je zo denkt. Want als je al die succesverhalen eens beter analyseert, blijkt dat heel veel successen nog in de onderzoeksfase zitten. En dat deze in de praktijk waarschijnlijk helemaal niet werken, om de simpele reden dat jij echte data hebt. En met echte data bedoel in data uit de praktijk, vol met fouten en tegenstrijdigheden, opgedaan door jarenlange bouw van systemen, transformaties, overnames noem maar op. Ook is de kans groot dat jouw medewerkers systemen helemaal niet gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn. Kortom, al die mooie theoretische verhalen werken nu eenmaal niet in de praktijk.

Herkenbaar? Lees dan vooral verder. Herken je je hierin niet? Geweldig, dan ben je een van de weinigen die een ideale wereld heeft gecreëerd, of je hebt niet door dat jouw data niet optimaal is.

Je wil ook wel beginnen, maar HOE DAN?

Hoe kun je proeven aan de mogelijkheden van Artificial Intelligence zonder risico te lopen dat er technisch wat leuks gemaakt wordt maar waar niemand iets aan heeft. En hoe voorkom je het risico dat je morgen in de krant staat omdat jouw AI verkeerde beslissingen neemt. Of dat door slechte data je idee sowieso niet te realiseren is?

Laat je niet leiden door technologie

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Maar er zijn nog veel meer AI technologieën.  Als je naar Rome gaat ga je toch ook eerst kijken met welk doel, snelheid, kosten en milieuaspecten te wilt reizen. Waarom zou je bij AI dan beginnen met het kiezen van een oplossing als je probleem en route nog niet helder is?

Dit klinkt logisch toch? Ja, maar desondanks bestaat het merendeel van de proeven met AI uit het testen of de technologie werkt. Zonde van de tijd en investering.

De kunst is om bij de toegevoegde waarde te beginnen. 

Ik hoor je al denken, dit wordt een kip en ei verhaal, maar dat is niet zo. Het is prima mogelijk om jouw business uitdaging eerst vast te stellen, te kijken welke mogelijkheden er zijn om dit op te lossen, en dán pas de nodige technologie uit te zoeken. Dit kan zonder een dik trendrapport met daarin onderzoeken onder bedrijven in regio’s met hele andere ethiek dan jij, waardoor de conclusies in mooie rapporten verschijnen die in de la verdwijnen.

Ga gewoon eens aan de slag, zodat je begrijpt waar het over gaat!

In 3 maanden rendement

Hoe zou jij het vinden als je in 3 maanden tijd van een goed plan naar een eerste realisatie zou komen van jouw plan. Hoe zou je het vinden om aan het eind van deze 3 maanden een werkende oplossing te hebben, gebaseerd op jouw organisatie en jouw ‘slechte’ data, waardoor je direct kunt ervaren wat de toegevoegde waarde is.

Geen theorie, geen powerpoints of marketing verhalen maar gewoon keihard bewijs dat er waarde is.

Dit kan door de juiste keuzes te maken en het juiste startpunt te kiezen. 

Dit verhaal is geen theorie maar bewezen praktijk, ik heb dit namelijk al voor meerdere opdrachtgevers uitgevoerd. Het mooie van deze resultaten tonen is dat in de organisatie het management ineens helder ziet welke mogelijkheden er zijn.

Dus waar wacht je op, ga aan de slag, en los jouw uitdagingen van morgen vandaag eens op een andere manier op, die van AI.

 

Ton Abelen is oprichter van Wizzin – Your personal AI travel Guide.

Een echt onafhankelijk consultancy en inspiratie bureau dat naast jou komt staan om de juiste keuzes te maken.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
Scroll to top

Blog

Schrijf je in voor het AI Business News, het enige AI news vanuit een management/directie perspectief

Bedankt voor uw inschrijving!