Uw bedrijf in de Artificial Intelligence wereld?

Als business leader bent u hopelijk niet geïnteresseerd in techniek, maar wel in de impact op uw business.

Zeker een onderwerp als Artificial Intelligence strand al snel in een complexe uiteenzetting van mogelijkheden, terwijl de werkelijke vraag zou moeten zijn: Wat levert dit op, is het realistisch haalbaar voor mijn organisatie, en wat is de impact op mijn strategie. De technologie is helemaal niet zo interessant, de nieuwe denkwijze die mogelijk is door A.I. is dat zeker wel.

Bent u vatbaar voor allerlei mooie onderzoeken over wereldwijde trends, of bent u iets meer realistisch aangelegd? Weet u dat u niet de globale trend bent maar een unieke organisatie bent met haar eigen karakter, uitdagingen en beperkingen?

In dit laatste geval is het zeker de moeite waard nog even verder te lezen.

Uw organisatie is niet uniek als u een uitdaging heeft in het transformeren naar nieuwe modellen of werkwijzen.  Meer omzet, besparen, efficiënter werken, nieuwe klanten binnenhalen, klanttevredenheid verhogen zijn belangrijke KPI’s.  Misschien wel belangrijker is dat u  ervoor zorgt dat kennis en expertise niet naar de concurrentie of met pensioen gaat en u geen nieuwe onvindbare werknemers hoeft te zoeken.

Dit probleem kun je groots aanpakken met een complete digitale transformatie, een meer jaren plan en gedegen onderzoek.

Een andere optie is dat je wat meer doel- en praktijkgericht aan de slag gaat. De ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en die op technologisch vlak gaan zo razend snel, dat je grote plan al weer achterhaald is voordat je goed en wel begonnen bent.

Nieuwe technologie biedt kansen en bedreigingen. Neem bijvoorbeeld de supermarkt wereld. Deze zat toch echt op slot, er was zeker geen ruimte voor een nieuwkomer. Tot Picnic met het lumineuze idee kwam om zonder fysieke winkels tot deze markt toe te  treden. Zoals ze zelf zeggen zijn ze gewoon een technologie bedrijf en hadden ze in iedere markt succesvol kunnen zijn, als je maar slim werkt. Hun inzet van Artificial Intelligence maakt ze super schaalbaar. Geen complexe business rules die niet te onderhouden zijn, maar systemen die je leert hoe om te gaan met je processen, dat is de toekomst.

Hoe zou een dergelijke aanpak in uw branche, of bij uw bedrijf uitpakken?

“What if we don’t change at all … and something magical just happens?”

Workshop: Hoe ziet uw bedrijf eruit in de A.I. wereld

In deze workshop ga ik aan de slag met uw business, managers, directeuren, hoe u ze ook noemt. Ik neem deze groep mee in de mogelijkheden die nieuwe technologie biedt, en laat hen ervaren hoe dat nieuwe, anders denken werkt.

In diverse stappen gaat uw team aan de slag om de eigen afdeling of bedrijf te schetsen hoe dit er uit zou kunnen zien in een nieuwe wereld, de wereld van de Picnic’s van nu. Ik zorg ervoor dat we alleen realistische haalbare doelen nastreven, en dat we geen futuristische zaken gaan verzinnen die nooit te realiseren zijn.

Het resultaat is dat u een plan heeft, waarvan u direct kunt beslissen welke onderdelen ook nu toepasbaar zijn. Dit kan zijn binnen uw organisatie, maar misschien ook wel dat u met een selecte groep mensen écht als een start-up los van uw bedrijf gaat starten om te valideren of uw ideeën haalbaar zijn. Bij succes kunt u deze binnen uw organisatie laten landen of misschien zelfs wel verder doorontwikkelen.

Waarom zou je deze investering in tijd en geld doen?

In gesprek met managers zie ik dat het uiterst lastig is management uit hun vaste patronen te krijgen, “het gaat toch goed” en “ik heb geen tijd voor rare fratsen maar ben met de operatie bezig” zijn veelgehoorde kreten . Zolang de KPI’s maar gehaald worden. Toch zie ik steeds meer mensen die zich realiseren dat de wereld écht aan het veranderen is. Een ontwikkeling als Artificial Intelligence, in combinatie met alle andere snel ontwikkelende technieken gaat daadwerkelijk een grote business impact hebben.

Ik weet dat u ongelofelijk veel aanbiedingen krijgt van partijen die design thinking workshops willen houden om zo oplossingen binnen te krijgen. Ik heb een echt compleet onafhankelijke aanpak, u kunt bij mij niet eens oplossingen kopen, ik help u namelijk uw eigen toekomst te schetsen. Dat doen we snel en efficiënt, waarbij ik uw waardevolle input verwerk in een duidelijk plan, zodat u dit kunt beleggen in uw strategie en organisatie.

Waarom Wizzin – Ton Abelen

In mijn workshop staat u, uw strategie en uw organisatie centraal. Ik neem u mee naar de nieuwe wereld, met een zeer realistische blik, waarbij ik me voorbereid heb hoe uw organisatie in elkaar steekt, zodat ik begrijp wat mogelijk maar ook onmogelijk is.

Ik heb een achtergrond bij een van de grooste multinationals ter wereld, en weet van daar uit, hoe complex zaken soms kunnen zijn. Aan de andere kant ben ik ook zeer pragmatisch en doelgericht, laten zien wat kan helpt. Ik heb praktische ervaring waardoor ik mijn belofte ook daadwerkelijk na kan komen. Mijn commitment aan u ik u help het resultaat van deze workshop te realiseren.

Contact

Ton Abelen

tonabelen@wizzin.nl

06-46 25 71 99